Friday, October 22, 2010

Protokol ke-10 Yahudi

Posted by Aziatie at 1:11 PM

Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara iaitu:

1. Song
Lagu-lagu hiburan yang melalaikan ditambah pula dengan tarian. Bila on radio mesti lagu, lagu dan lagu. Tengok tv pun sama, mesti ada lagu. Kalau pergi ke majlis-majlis pun ada lagu. Bukan irama dan lagu yang tak dapat dipisahkan, tapi pendengar dan lagu......Yahudi dah berjaya.

2. Sex
Ramai yang terjebak dalam seks luar nikah. Dalam filem, drama, majalah, iklan dan di mana-mana sahaja, adegan seks seperti menjadi kebiasaan, penonton pun tengok tanpa rasa segan. Malah budak sekolah rendah pun sudah tahu apa itu seks. Otak bukan setakat blue, tapi dah hitam..Ternyata Yahudi berjaya.

3. Smoke
Rokok pun dah jadi kebiasaan dalam masyarakat dan kita tidak hairan jika wanita pun merokok seperti lelaki. Ada statistik menyatakan satu daripada tiga orang di Malaysia ni hisap rokok. Maka, bertepuk tanganlah si Yahudi sebab dah berjaya....

4. Sport
Banyak jenis sukan masa kini yang 'memerlukan' pemain bergaul lelaki dan wanita, tidak menjaga batasan aurat dan sebagainya. Bila ada perlawanan sukan di stadium contohnya, dari petang orang ramai akn menunggu di stadium walaupun perlawanan bermula pada waktu malam. So, ramailah yang TERmiss solat. Time world cup walau menonton kat rumah pun sama, tunggu game habis dulu baru solat, nanti rugi tak boleh tengok Messi rembat gol...aduusss (terkena kat diri pun ada).

5. Fun
Hiburan di mana-mana sahaja tak kisah la dar majalah, tv, radio, games, konsert dan macam-macam lagi. Bila boring je, "c'mon la, have fun, pegi karok ke, pegi gig ke".....Dalam majalah pun semua hiburan. Tengok je la majalah mangga dan anak-beranak mangga, macam majalah porno pun ada jugak kadang-kadang.

6. Female
Eksploitasi wanita....Tengok saja dalam iklan, walaupun iklan kicap. Iklan-iklan lain malas nak sebut la.

7. Fashion
Fesyen sekarang ni kononnya up-to-date, tapi banyak yang melanggar hukum syarak. Fesyen Islamik pun kadang-kadang tak betul...so..Yahudi berjaya lagi.

8. Food
Lagi satu kegilaan kita zaman sekarang ialah fast food terutama makanan dari Barat termasuklah mcD, KFC , Pizza Hut dll…Walaupun dah banyak info yang inform pasal keburukkan makanan macam tu, tapi kita buat tak tahu je. Malam-malam rasa lapar je call pizza delivery terus sampai depan rumah.

Itu baru saja protokol yang ke 10. Banyak lagi protokol Yahudi laknatullah ni sebenarnya. Insya'allah saya akan tulis pada entry yang akan datang...gambar-gambar di atas tak ada kena-mengena dengan sesiapa ok...Terima kasih sudi baca sampai habis..sekian, wassalam.





0 comments on "Protokol ke-10 Yahudi"

 

Dear Aziatie Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal