Wednesday, March 16, 2011

Sharon yang tak mati-mati lagi

Posted by Aziatie at 10:09 PM
Assalamu'alaikum w.b.t......
Dah 2 minggu blog ni tak terupdate... Maaf la kepada kawan-kawan yang masuk blog ni tapi tak ada apa-apa latest entry... Asyik entry pasal mamak je yang jadi penyambut tetamu. Ok la.. Entry kali ni pasal Ariel Sharon pulak... Tapi tak banyak info yang saya letak, tak apa la, sekadar berkongsi.......

Ingat lagi tak siapa Ariel Sharon? yaaa...Ariel Sharon, bukan Ariel Peterporn. Dia merupakan bekas Perdana Menteri Israel berbangsa Yahudi yang tak reti nak mati-mati lagi. Ariel Sharon yang diserang stroke yang kronik ketika sedang mengatur strategi pihak Israel untuk terus menindas rakyat Palestin serta untuk terus merampas segala harta benda yang dimiliki oleh penduduk Palestin.
Sebelum dilantik sebagai Perdana Menteri Israel, dia adalah merupakan seorang (seekor lebih layak) manusia yang terkejam kerana telah terlibat secara langsung dalam peristiwa pembunuhan dan penyembelihan di Sabra dan Shatila pada tahun 1982 (klik sini untuk info)  yang mengorbankan begitu banyak nyawa rakyat Palestin yang tidak bersalah.


Sejak Sharon menjadi perdana menteri dari 7 Mac 2001 hingga 14 April 2006, sudah banyak kezaliman yang dia telah lakukan ke atas bumi Palestin. Sudah banyak mujahid telah terkorban termasuk mujahid-muhahid kecil turut menjadi mangsa angkara sifat binatang yang ada pada Ariel Sharon.
(sumber gambar : pokcik google)
Dia sekarang yang berusia 82 tahun masih berada dalam keadaan koma sejak Januari 2006 hingga hari ini. Dia dirawat di Hospital Hadassah di Jerussalem dan kemudian di Chaim Sherba Medical Center di Tel Hashomer. Ketika dia dirawat di Hadassah, difahamkan Sharon mengalami luka yang membusuk dan tidak sedarkan diri selama berminggu-minggu. Dia telah dimasukkan ke bilik pembedahan untuk menyambung bahagian ususnya yang membusuk dan merebak ke seluruh bahagian lain.
Solomo Segev merupakan doktor yang merawat Sharon dan dia menjangkakan Sharon akan terus koma hingga umur 90 tahun. Sharon juga dikatakan mempunyai berat sekitar 15 kg sahaja setelah 5 tahun koma. Kos perubatan Sharon pula memcecah 450 ribu Dollar US setahun dan telah melebihi kadar yang ditetapkan oleh jabatan kewangan kerajaan Zionis itu (macam bela mayat hidup). Dia dijadualkan akan segera dipindahkan ke rumahnya di Hashikmim Farm, bersama dengan semua peralatan perubatan yang diperlukan setelah menghabiskan hampir lima tahun rawatan di Sheba Medical Center Tel Hashomer. 


Tidak habis dengan Ariel Sharon yang sudah jadi mumia hidup, anak Sharon iaitu Gilad Sharon pula meneruskan kezaliman bapanya. Gilad Sharon yang merupakan anak sulung Ariel Sharon menyatakan dalam sebuah wawancara dengan akhbar Yediot Aharonot mengatakan, orang-orang Arab harus dibakar. Anak dengan bapak sama saja......
”Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.” QS Al-Maidah ayat 82

3 comments on "Sharon yang tak mati-mati lagi"

nuruldoory on October 5, 2011 at 3:36 PM said... [Reply to comment]

sampai skrg ke di etak mati2 lg?

!..fatinabdwahab..! on December 9, 2011 at 4:16 PM said... [Reply to comment]

skrg dia dah mati belum ?

Redbleck on April 5, 2012 at 9:54 PM said... [Reply to comment]

Mampus ,itu belum siksa neraka coy. Mampuss

 

Dear Aziatie Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal