Friday, November 19, 2010

Dialog Anjing & Kucing

Posted by Aziatie at 5:56 PM

Ikuti dialong 2 sahabat ni...
Kucing: Anjing, kenapa dengan kau ni? Macam ada yang tak kena je?
Anjing: Aku tension ni. Rasa nak je aku gigit 2 'ekor' manusia tadi.
Kucing : Kenapa pulak? Story sikit kat aku.
Anjing: Aku lalu tepi dua orang lelaki dan perempuan yang sedang berkepit kat taman tadi. Tiba-tiba lelaki tu terperanjat dan berkata "Cissss anjing, pergi jauh-jauh la, kau tu najis!".
Kucing: Ye lah. Kau kan haram. Najis mughallazah pulak tu, najis tahap berat bagi manusia. Kau jangan la ambil hati sangat.
Anjing: Kalau aku najis sekalipun, kalau dia tersentuh aku still boleh disamak. Yang dia sentuh awex dia tak apa pulak? Boleh ke nak samak dosa??
Kucing: Betul jugak tu. Memegang wanita yang bukan mahramnya tanpa ikatan yangg sah lebih berat najisannya daripada memegang kau anjing atau saudara-mara kau, bahkan tak boleh disuci sekalipun disamak.
Anjing: Tahu tak pe......
Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada ibnu majah menyatakan bahawa:

"Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) denganwanita yang bukan mahram". Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing dan babi tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing atau babi bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat.

yuukkkkksss!! Jijik kan? Camni la ibaratnya daripada kisah tadi....

2 comments on "Dialog Anjing & Kucing"

Anonymous said... [Reply to comment]

pic yg mnrik...sgt fotogenik =p

Aziatie on November 19, 2010 at 9:11 PM said... [Reply to comment]

menarik? geli la tgk..tp ltak je sbb unik..heheee

 

Dear Aziatie Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal