Friday, May 18, 2012

baru sempat nak ber tumblr

Posted by Aziatie at 10:40 PM 0 comments Links to this post

















ok....hari ni baru ada masa nak bertumblr...sebelum ni duk buat assignment tak habis-habis...yang best pasal tumblr ni, banyak pic yg cun n qoutes yg best....sampai tak sedar dah 2 jam mengadap laptop... x_x

tutorial potong ayam

Posted by Aziatie at 5:05 AM 3 comments Links to this post
tajuk entry kali ni agak tak best... tapi agak berguna untuk mereka yang seumur hidup dah makan selori ayam tapi tak reti macam mana nak potong ayam dgn cara yg profesional (aku le tu)...cakap banyak tak mau.....terus kepada tujuan utama entry kali ni iaitu tutorial potong ayam....gambar semua sumber drp uncle google...

 step 1: tarik kaki ayam keluar, then potong kat bahagian peha.....

 step 2: potong antara paha n betis ayam tu (kat sendi)..

 step 3:  kepak ni pun potong sama macam peha jugak....

 step 4: ni badan ayam..potong vertikal dari atas ke bawah
(ayat MASter chef AZIATIE)...

step 5: last..potong dada ayam pulak....

taada! ni lah hasilnya...
(kulit ayam tu kasi buang la yer..nanti 
badan berlomak mcm ayam jugak)


 

Dear Aziatie Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal